Yhä useampi järjestää työssään erilaisia tapahtumia. Tapahtuma-alalla kilpailu on kovaa ja vaihtoehtoja erilaisten tapahtumien järjestämiseen on valtavasti. Ilmastohaasteet sekä työn ja osallistumisen muuttuneet tarpeet pakottavat strategisempaan ajatteluun sekä pohtimaan yhä tarkemmin miksi ja kenelle tapahtuma järjestetään.
Riippumatta siitä järjestääkö tapahtumia livenä, hybridinä tai virtuaalisesti, on tärkeää luoda määrätietoinen tapahtumastrategia, joka kulkee osana yrityksen viestintästrategiaa. Pitkäjänteisen kehittämisen kautta luodaan tapahtumakokonaisuuksia, jotka vaikuttavat, sitouttavat ja tuovat ihmiset yhteen. Parhaimmillaan tapahtumat luovat kohtaamisia ja tekevät yrityksen tai organisaation toimintaa näkyväksi uudella tavalla.
Luova REAKTIO! -hanke järjestää keväällä 2023 tapahtumien parissa työskenteleville ”Tapahtumajärjestäjän uudet osaamiset” -valmennuskokonaisuuden, jossa syvennytään oman organisaation tapahtumien suunnitelmalliseen kehittämiseen. Neliosainen valmennus kattaa uudet tapahtumateknologiat sekä digitaalisen tapahtumamarkkinoinnin, -viestinnän sekä konseptoinnin. Kokonaisuus antaa eväät sisällyttää tapahtumat osaksi markkinointiviestinnän strategiaa.
– Lähes jokainen meistä järjestää työssään jonkinlaisia tapahtumia livenä tai verkkoympäristöissä. Suunnitelmallisuus ja strateginen ajattelu auttavat paitsi tapahtuman järjestelyissä, myös määrittelemään millaisia tapahtumia juuri meidän yrityksemme kannattaisi järjestää. Pitkän aikajänteen suunnittelu mahdollistaa esimerkiksi tapahtumasarjojen toteuttamisen sekä monialaisen yhteistyöverkoston rakentamisen, sanoo hankkeen projektipäällikkö Raisa Leinonen.
Luova REAKTIO! -hankkeen toimintaan pääsee mukaan yrityksen 100 euron osallistumismaksulla. Maksu mahdollistaa useamman henkilön osallistumisen valmennuksiin. Vuoden 2023 aikana luvassa on myös muutoskyvykkyyteen liittyvä valmennuskokonaisuus, benchmarking-matka kulttuuripääkaupunki Ouluun sekä muita lyhyempikestoisia valmennuksia.