SFD Hair Oy on savonlinnalainen perheyritys, jonka juuret juontavat aina 1970-luvun alkuun. Yritys on muokkautunut maailman tuulien mukana, ensin parturi-kampaamotoiminnan kylkeen tuli kampaamotarvikkeiden maahantuontia. Nykyään se keskittyy hius- ja kauneudenhoitoalan tarvikkeiden maahantuontiin ja verkkokauppaan niin hiusalan ammattilaisille, opiskelijoille kuin tavallisille kuluttajillekin.
Verkkokaupalle on oleellista näkyä ympäri verkkoa – myös sosiaalisessa mediassa. Sen tiedostaa myös Juhana Muhonen, perheyrityksen luotsaaja jo toisessa polvessa.
– Omat työpäivät hujahtavat helposti muissa hommissa, eikä someen oikein jaksanut tai kiinnostanut panostaa enempää. Facebookin päivittämiseen kaivattiin suunnitelmallisuutta, jotta sitäkin kautta saadaan verkkokauppaan kävijöitä, Muhonen kertoo.
Ratkaisuna Muhonen päätti ottaa käyttöön viestinnän apukädet, jotka vastaisivat siitä, että yrityksen Facebook-kanava pysyy aktiivisena. Samalla luotiin kevyt somekuvien konsepti, jolla helposti samaa pohjaa hyödyntämällä saadaan julkaisujen visuaalinen ilme pidettynä yhtenäisenä.
– Aiemmin käytännössä tuli lähinnä julkaistua jokin tarjous, hyvän joulun ja juhannuksen toivotukset. Nyt sivulla on säännöllistä sisältöä viikoittaisten julkaisujen muodossa, Muhonen iloitsee.
Päätös kannatti, sillä kolmen kuukauden jaksolla sivuston seuraajamäärät kasvoivat noin 16 prosenttia. Samalla sosiaalisen median kautta verkkokauppaan kulkeutuvien ihmisten määrä kolminkertaistui.
– Olen erittäin tyytyväinen. Kuukausittaisten raporttien ja suunnitteluhetkien avulla pysyn itse kartalla missä mennään. Minun tarvitsee miettiä vain muutamia pääteemoja ja sometiimi hoitaa loput. Oodialaisilla on hyvä meininki ja homma toimii. Seuraavaksi otamme käyttöön myös Instagramin, kertoo Muhonen.
Kampaamotarvikkeet.fi -verkkokauppaa voi seurata niin Facebookissa kuin Instagramissakin käyttäjällä @kampaamotarvikkeet.fi.