Viestintäkoulutus Draivin yrittäjä ja viestintäkouluttaja Tiina Naumanen on aina ollut ennen kaikkea live-esiintyjä. Koronapandemian yllättäessä kaikki koulutukset, juontokeikat ja esitykset katosivat yhtäkkiä kuin tuhka tuuleen. Oli pakko keksiä jotain uutta.
– Pyöräytin nopealla tahdilla livetoteutukset toimimaan etänä. Ei olisi tullut tehtyä sitä, ellei olisi ollut pakko, ja asiakas olisi tarvinnut etävuorovaikutuskoulutusta, Naumanen muistelee.
Etävuorovaikutuskoulutuksista löytyi oiva markkinarako, sillä Kuopion alueella, saati valtakunnallisesti kyseisille koulutuksille ei juuri ollut tarjontaa. Uusia palveluita boostattiin markkinoimalla niitä sisältötoimisto Oodian Bisnes: koulutus & rekry -lehdessä helmikuussa 2021.
– Artikkeli toi tosi kivasti yhteydenottoja. Kysyin asiakkailta, mistä olivat kuulleet uudesta palvelusta, koska sain samoihin aikoihin useamman yhteydenoton, Naumanen iloitsee.
Naumanen kokee Oodian bisnes-teemaiset erikoisaikakausilehdet hänelle sopivaksi markkinointitavaksi. Lisäksi Oodian tiimin kanssa on kiva tehdä yhteistyötä, sillä yhteinen sävel löytyi nopeasti.
– Lehteä tehdään laadukkaasti ja jutut kirjoitetaan sopivan kansantajuisesti. Tykkään myös, että artikkeleiden kuvat ovat ammattikuvaajan ottamia. Koen, että julkaisut sopivat imagollisesti yritykseni markkinointiviestintään, Naumanen kuvailee yhteistyötä.
Toimitusprosessia Naumanen kuvaa nopeaksi, jouhevaksi ja helpoksi.
– Sisältöyhteistyö on valmis paketti ja konsepti, johon yrittäjän ei tarvitse käyttää liikaa omaa aikaa. Artikkelin saa aina luettavaksi ja koevedoksen nähtäväksi. Omilla artikkeleillaan yrittäjät pääsevät myös vaikuttamaan lehden sisältöön ja kertomaan ajankohtaisista asioistaan, Naumanen kertoo.
– Teemoitetussa julkaisussa on hienoa, että lehteä lukevat myös yrityspäättäjät. Kun viesti menee oikeaan osoitteeseen, ostoprosessikin nopeutuu. Haluan jatkossakin tehdä Oodian tiimin kanssa yhteistyötä aina, kun keksin uusia avauksia, summaa Naumanen.