Menestyvällä valmentajalla on roppakaupalla tyytyväisiä asiakkaita. Haastattelimme ja kirjoitimme valmentaja Teppo Äijälän uusille verkkosivuille neljä referenssitarinaa. Haastattelut toteutettiin kätevästi puhelimitse, sillä Tepon asiakkaat sijaitsivat ympäri Suomea.
Wulff-Yhtiöt Oyj – Yhteinen myyntikonsepti tuo tulosta
Vajaat kymmenen vuotta sitten Wulffiin oli syntynyt tilanne, jossa yhden nimen alle oli kertynyt sekä itse perustettuja että ostettuja yrityksiä, joille kaikille oli vuosien varrella muodostunut oma tyylinsä. Tarvittiin selvästi yksi koko yrityksen läpileikkaava myyntikonsepti, jossa kaikilla on wulffimainen malli ja tapa toimia.
”Teppo otettiin valmennusurakkaan tuttavan suosituksesta. Konseptin luomisen jälkeen henkilöstöä on koulutettu myös muihin myynnin osa-alueisiin, kuten uusasiakashankintaan, arvon myymiseen, oikeiden kysymysten kysymiseen ja kaupan päättämiseen. Myös sisäänostajille valmennettiin argumentointia”, kasvujohtaja Heikki Vienola taustoittaa.
Lue koko tarina Teppo Äijälän verkkosivuilta > (linkki)
Toyota Auto Finland Oy – Myyntipuhelulla rakennetaan yhteistyötä
Viime vuonna Toyota Auto Finland Oy:llä hyödynnettiin virtuaalikoulutuksen tuomia mahdollisuuksia. Syksyn aikana yrityksen koko automyyntiverkosto koulutettiin etänä. Toyotan koulutuspäällikkö Päivi Lestelin kuvailee, että kyseessä oli massiivinen koulutus, sillä yrityksen verkostossa on satoja myyjiä.
”Teppo on kouluttanut Toyota-verkostoa jo useita vuosia, ja hän taipui hienosti myös virtuaaliseen kouluttamiseen. Etäkoulutukset vaativat myös osallistujilta enemmän omatoimisuutta ja sitoutumista”, Lestelin kertoo.
Lue koko tarina Teppo Äijälän verkkosivuilta > (linkki)
Suur-Savon Osuuspankki – Valmennus kehittää johtajuutta
Maija Skön tutustui Teppoon vuoden 2017 toukokuussa järjestetyssä myynnin johdon valmennuksessa, jonka kouluttajana Teppo toimi. Kouluttajan ja koulutuksen tyyli sykähdytti, joten silloin OP Kodin toimitusjohtajana toiminut Skön järjesti Tepon koulutuksia myös yrityksen kiinteistönvälittäjille. Välittäjien valmennuksessa käytiin läpi esimerkiksi hankintakäyntejä ja soittovalmennuksia.
”Tepon tyyli on keskusteleva, eikä valmennuksissa ole kalvosulkeisia. Kaikki kiteytyy oikeisiin kysymyksiin, joita voi olla hankala määritellä itsekseen”, kuvailee Skön.
Lue koko tarina Teppo Äijälän verkkosivuilta > (linkki)
LähiTapiola Varsinais-Suomi – Strategian uudet painopisteet haltuun
Viitisen vuotta sitten LähiTapiola otti käyttöönsä uuden elämänturvastrategian. Uuden strategian myötä haluttiin kehittää asiakaslähtöisyyttä ja laatua, jotta elämänturvaa osattaisiin tarjota kokonaisvaltaisemmin vauvasta vaariin.
”Teppo on todella konkreettinen valmentaja, joka heittäytyy ja antaa mallisuorituksia oikeiden asiakkaiden parissa. Koska Teppo on itsekin myyjä, hän osaa puhua myyjien kieltä”, kertoo liiketoimintajohtaja Olli Alho LähiTapiola Varsinais-Suomesta.